Πότε περνάω ΚΤΕΟ το όχημα μου; Τι πρέπει να γνωρίζω σχετικά;
Πότε πρέπει να περάσει ΚΤΕΟ το όχημα μου ;
Ολα τα οχήματα υποχρεούνται σε τεχνικό έλεγχο ανά τακτά χρονικά διαστήματα βάσει της τρέχουσας νομοθεσίας. Μη συμόρφωση, επισύρει επιβολή υψηλών προστίμων από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα αλλά και αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας του οχήματος.

 Ο αρχικός έλεγχος για τα καινούργια E.I.X. ,εκπαιδευτικά,μοτοσυκλέτες άνω των 50cc, φορτηγά κ με μικτό βάρος μικρότερο των 3,5 τόνων, διενεργείται σε τέσσερα 4 χρόνια, από  21 ημέρες πριν και 7 ημέρες μετά μετά την έκδοση της πρώτης άδειας κυκλοφορίας,Τα φορτηγά άνω των 3,5 τόνων ,λεωφορεία τα εκπαιδευτικά και ταξί σε ένα χρόνο 

Ο περιοδικός τεχνικός έλεγχος είναι ο έλεγχος που διενεργείται σε τακτά χρονικά διαστήματα μετά τον αρχικό έλεγχο. Όλα τα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης όπως και τα φορτηγά  με μικτό βάρος μικρότερο των 3,5 τόνων, πρέπει να υποβάλλονται σε περιοδικό τεχνικό έλεγχο κάθε 2 χρόνια, με περιθώριο 21 ημέρες πριν και 7 ημέρες μετά από την ημερομηνία που αναγράφει το δελτίο τεχνικού ελέγχου. Εξαίρεση αποτελεί η κατηγορία των εκπαιδευτικών οχημάτων αλλά και των Ταξί, που ο περιοδικός έλεγχος διενεργείται κάθε 1 χρόνo όπως και τα βαρέα οχήματα

 

Εμπρόθεσμος Τεχνικός Έλεγχος

Ένας έλεγχος είναι εμπρόθεσμος όταν το όχημα προσκομίζεται έως και 7 ημέρες μετά την προβλεπόμενη ημερομηνία.


Εκπρόθεσμος Τεχνικός Έλεγχος

Υπάρχουν κατηγορίες εκπρόθεσμου τεχνικού ελέγχου ανάλογα με την ημερομηνία εμφάνισης για έλεγχο. Ο έλεγχος θεωρείται εκπρόθεσμος και χρεώνεται με ένα ειδικό τέλος (πρόστιμο) σε μορφή παραβόλου υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, όταν ένα όχημα εμφανιστεί...

  • Έως 30 ημέρες από την προβλεπόμενη ημερομηνία
  • Από 30 ημέρες έως 6 μήνες
  • Απο 6 μήνες και παραπάνω

Υπάρχουν ανάλογες προσαυξήσεις στην χρέωση του ελέγχου ανάλογα την καθυστέρηση.

Τι έγγραφα πρέπει να έχω μαζί μου ;
  • Άδεια Κυκλοφορίας

  • Πιστοποιητικό Ταξινόμησης και σχετικά έγγραφα εισαγωγής , όταν το όχημα είναι χωρίς αριθμό κυκλοφορίας (ανάριθμο)

  • Ταυτότητα ή Δίπλωμα του προσκομίζοντος το όχημα



Πως πρέπει να προετοιμάσω το όχημα μου ;
Το όχημα πριν παρουσιαστεί για τεχνικό έλεγχο, θα πρέπει να έχει ελεγχθεί για την καλή λειτουργία του, καθώς επίσης και την ύπαρξη των διαφόρων παρελκομένων, όπως αυτά ορίζονται από την νομοθεσία. Τυχόν ελλείψεις θα προκαλέσουν και καθυστέρηση στον κάτοχο-προσκομίζοντα του οχήματος αλλά και μία πιθανή απόρριψη, με συνέπεια ταλαιπωρία και περιττά έξοδα.
 
Επιπλέον θα πρέπει ελεγχθεί ότι ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου συμπεριλαμβάνει φαρμακείο, τρίγωνο, πυροσβεστήρα καθώς επίσης εφεδρικό τροχό και σύστημα ανύψωσης.
Νομοθεσία για την διενέργεια τεχνικού ελέγχου σε ΚΤΕΟ. ( πηγή ΥΜΕ)
1. Tα αυτοκίνητα προσκομίζονται για έλεγχο σύμφωνα με το πρόγραμμα πρόσκλησης της αρμόδιας Yπηρεσίας Ι.K.T.E.O. ή σύμφωνα με την ημερομηνία έκδοσης της πρώτης `Αδειας Kυκλοφορίας για καινούργια οχήματα ή σύμφωνα με την ημερομηνία επομένου ελέγχου που αναγράφεται στο Δ.T.E.

 2. Η προσκόμιση του οχήματος στο ΙΚΤΕΟ γίνεται από τον νόμιμο κάτοχο του οχήματος ή από τρίτο, εξουσιοδοτημένο ή μη πρόσωπο.

 
3. Ο κάτοχος του οχήματος πριν τη διενέργεια του ελέγχου πρέπει να έχει εντοπίσει την θέση όπου είναι αποτυπωμένοι επάνω στο όχημα ο αριθμός πλαισίου και ο αριθμός κινητήρα. Οι αριθμοί αυτοί πρέπει να συμφωνούν με τους αναγραφόμενους στην άδεια κυκλοφορίας. Αν αυτό δεν συμβαίνει τότε ο κάτοχος πρέπει πριν τη διενέργεια του ελέγχου στο ΙΚΤΕΟ, να αποτανθεί στην αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών & Επικοινωνιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης για την τακτοποίηση του θέματος. Ειδικά για την περίπτωση του αριθμού κινητήρα δεν θεωρείται αλλαγή κινητήρα η αντικατάστασή του με άλλον ίδιου τύπου. Σ΄αυτή την περίπτωση ο τύπος του κινητήρα παραμένει ίδιος και διαφέρει μόνο ο αριθμός σειράς παραγωγής του.

 4. Το όχημα κατά την προσκόμιση του στο ΙΚΤΕΟ πρέπει να είναι καθαρό εσωτερικά και εξωτερικά και ειδικότερα στις θέσεις χάραξης του αριθμού πλαισίου και του αριθμού κινητήρα.

 5. Αν έχει γίνει οποιαδήποτε επιτρεπόμενη από τις ισχύουσες διατάξεις αλλαγή στα κύρια χαρακτηριστικά του οχήματος πρέπει ο κάτοχός του πριν από τον τεχνικό έλεγχο (από το ΙΚΤΕΟ) να την νομιμοποιήσει με ενέργειές του στην αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.

 6. Στην περίπτωση που διαπιστωθεί κατά τον έλεγχο ότι υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις, τότε το όχημα επαναπροσκομίζεται στο Ι.K.T.E.O. για επανέλεγχο εντός 20 ημερών και αφού ο κάτοχος του θα έχει επιδιορθώσει όλες τις σημειωθείσες ελλείψεις.

 
7. Στην περίπτωση που διαπιστωθεί κατά τον έλεγχο ότι υπάρχουν επικίνδυνες ελλείψεις, αφαιρούνται η `Αδεια Kυκλοφορίας και οι Κρατικές Πινακίδες και το όχημα επιτρέπεται να μεταφερθεί μέχρι το συνεργείο επισκευών ή σε κάποιο χώρο για στάθμευση. O κάτοχος θα πρέπει με δική του ευθύνη να μεταφέρει το όχημα για επισκευή με ασφαλή για την οδική κυκλοφορία τρόπο. Tο αυτοκίνητο επαναπροσκομίζεται για έλεγχο μετά την επισκευή του και εφόσον διαπιστωθεί ότι είναι κατάλληλο για κυκλοφορία, επιστρέφονται η `Αδεια και οι Πινακίδες Kυκλοφορίας του.

 8. Μετά τον τεχνικό έλεγχο του οχήματος και εφόσον διαπιστωθεί η καταλληλότητα του οχήματος επικολλάται στην οπίσθια πινακίδα του αριθμού κυκλοφορίας του το αυτοκόλλητο Ειδικό Σήμα Τεχνικού Ελέγχου και χορηγούνται στον κάτοχό του:
-- Δ.Τ.Ε. (Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου) και
-- Κ.Ε.Κ. (Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων) εφόσον ο κάτοχος του οχήματος στερείται τέτοιας κάρτας.
Τιμοκατάλογος
Με ενα απλό τηλέφώνημα θα σας ενημερώσουμε για το ακριβές ποσο που πρέπει να πληρώσετε για τον έλεγχο του οχήματος σας.